Neljä päivää siis leireiltiin Tatzin kanssa Punkalaitumen Hiidenhelmessä. Olin kolme päivää leirillä kouluttamassa jälkeä ja yhden päivän treenasin omaa koiraa haussa. Päivät olivat todella rankkoja mutta antoisia. Tatzin kanssa treenailtiin iltaisin ja aina kun ehdittiin. Minulla oli aina kaksi ryhmää joka päivä eli aamupäivällä ja iltapäivällä, luonnollisesti myös koirakot vaihtuivat. Oli ihana nähdä niin hyviä bortsuja tai paremminkin kaikki olivat hyviä, ei yhtäkään huonoa mun ryhmissä ollut :-). Opin myös paljon tuolla leirillä itse. Omat silmät taisivat avautua pitkästä aikaa oikein kunnolla. Nimittäin se tyytyväisyys ja iloisuus koiran suorittaessa jäljen on hävinnyt minun tekemisestä. Ennen Giran ja Iitun kanssa iloitsin onnistuneista suorituksista, mutta nykyään vaadin liian täydellistä ja olen ihan tyytyväinen mutten osaa olla enää samalla tavalla kuin alkuaikoina. Leirillä näin jälleen sitä iloisuutta ohjaajissa ja omat silmät oikeast avautuivat. Syy meidän ongelmiin on todennäköisesti juuri tässä seä jäljellä että osaltaan myös monessa muussa asiassa. Niinpä muutan omaa suhtautumistani takaisin siihen miten riemullista on ollut onnistuneet suoritukset alkuaikoinani ja katson tuoko se muutosta mukanaan.

 Oikein paljon kiitoksia minun ryhmäläisilleni, olitte aivan ihanan innokkaita ja aktiivisia. Oli todella hauskat kolme päivää ja vielä neljäs päivä hakuryhmäläisten mukana. Ajatuksia heräsi omassakin päässä ja tästä lähin taidetaan tehdä ihan "fiilis pohjalta" ;-)