Hakuilmaisuja on treenailtu ennen ja jälkeen joulun Hymy. Yritänpä siis muistella mitä ollaan tehty. Joulun alla tehtiin treeni missä otin neljä maalimiestä pellolla ja pari oli umpparissa. Kaikkiin tuli ilmaisut ja näytölle mukaan ohjaajan kaatuminen matkalla. Niitä on viimeksi otettu kun odotin edellistä lastani, onko mulla siis joku tahallinen taipumus näihin aina odotusaikana Yllättynyt. No kaatumiset oli lähinnä polvilleen tippumisia pehmeästi ja siten että koiran vauhti pysähtyi (eikait meikäläinen kovin ketterästi päässyt ylös Kieli ulkona). Tatzinhan on käytävä tarkastamassa mut tuollaisen jälkeen ja sitten se ei lähde itsenäisesti jatkamaan ja tätä taas muistuteltiin, että pärjään kyllä vaikka siellä konttailenkin. Eka maalimies otettiin ihan normaalisti oikealle, ok. Toisella tuli kaatuminen ja koira tottakai ei jatkanut, jolloin maalimiehelle oli annettu ohje että kutsuu koiraa. Maalimies joutui siis kutsumaan ja pääsimme umpparille. Oikealle sama homma ja taas joutui maalimies kutsumaan, koska Tatzi tuli mun viereen hyörimään. Viimeisellä maalimiehellä Tatzi jo pyrki eteenpäin mun kaatumisesta huolimatta, eikä muuta kuin vilkaissut että koita nyt akka räpiköidä sieltä. Kun eteenpäin pykimys oli hyvä kaatumisesta huolimatta, niin vahvistin vielä asiaa päästämällä liinasta irti ja loppumatkan sai mennä omaa vauhtia. Huonoa treeneissä oli rullan tuonnit eli vallankin oikealla puolen pyrki tuomaan rullan takaisin omia jälkiään eikä eteenpäin vaikka olin edennyt. Tämä taas alkaa sieltä pullahtaa esille. Tuota asiaahan ei olla perusteellisesti Tatzille opetettu vaan se on saanut tuoda rullan takaisin samaa linjaa kuin on mennyt maalimiehelle ja aika-ajoin tämä pompsahtaa esille aika voimakkaasti (siis ensin opittu).

 Loppiaisena otettiin jälleen ilmaisuja ja taas otettiin neljä maalimiestä pellolla. Eka umppari vasemmalle ihan normaali ilmaisu, ok. Toiselle maalimiehelle kaatuminen ja jälleen vain vilkaisu ja eteenpäin pyrimys hyvä, päästin taas loppumatkan menemään omaa vauhtia. Kolmas oli ilmaisu ja kävi ekana tarkastamassa jo "löydetyn" umpparin. Toisella lähetyksellä sitten suoraan edestä löytyi lakanapiilo ja normi ilmaisu, ok. Neljäs löytö umppariin ja suorapalkka, ettei ala ottaan rullaa etukäteen pelkästä piilon näkemisestä (ei ole vielä tapahtunut mutta ennakoidaan). Tässä treenissä näkyi myös tuo huono rullien tuonti, vaikka menin alueelle vastaan viistosti eli eteenpäin tuominen oli vähän "ylimitoitettu". Ehdin joissakin aika lähelle maalimiestä tai siis siten että olin oikeasti lähellä ja "rataa" eteenpäin vastassa (sivulla). Toivottavasti tuosta nyt sai jotain selkoa Viaton

 Tuon treenin jälkeen onkin unohdettu kaatumiset ja treenattu rullan tuontia ihan lyhyellä matkalla. Tosin näitä on harjoiteltu vain pari kertaa mutta useampi toisto. Palattiin irtorulliin (kiintorulla kuitenkin kaulassa vapaasti saatavilla) ja kierrätettiin koira rullan perässä maalimiehen ympäri ja minä olin sillä välin edennyt viistosti vastaan. Oli siis nin selvää pässin lihaa, mutta mitä tekee Tatzi??? Vasemmalla puolen se ei osaa siitä huolimatta lähteä mua kohti kun on rulla suussa, vaan kiertää maalimiehen ja saa rullan mun puolelta (olen siis melkein samalla tasolla sivussa vastassa), mutta kiertää takaisin maalimiehen ympäri sieltä kautta mistä on tullutkin YllättynytHuuto Eihän siinä voinut lopulta kuin revetä nauramaan että MALIKKA ON PALIKKA! Tehtiin muutama toisto ja lopulta saatiin Tatzi ymmärtämään että suorinta tietä mulle, kun kutsuin ja maalimies esti kädellä koiran kiertämästä samoille jäljilleen. Oli meillä ainakin hauskaa, kun näki miten pieni koira oli ihmeissään ja sillä raksutti että mitä ne nyt haluaa. Oikealle, missä kuitenkin rullan tuonnit eteenpäin on olleet huonompia, tämä kuitenkin onnistui huomattavasti helpommin ja ei tullu niinkään tätä maalimiehen takaisin kiertämistä. Parilla toistolla pystyin jopa jättämään kutsun pois. Tulipa todettua että hauskaa oli ja miten on koira kaavoihin kangistunut. Eikä Tatzille tulla saamaan sellaista idioottivarmaa rullan eteenpäin tuomista, kun ei se siellä pohjilla ole. Metsässä se tuo sitten varmasti takaisin niitä samoja jälkiä ja mun taakse (kunhan ei tiputa rullaa mun takana tuleville ihmisille), mutta kunhan nyt kokeillaan. 

 Toisen kerran tehtiin lenkin lomassa näitä irtorulla juttuja ja aloitettiin oikealla puolen. Kaksi toistoa sinne ja molemmat menivät kuin vanhalta tekijältä. Rulla vietiin koiran edessä maalimiehen ympäri ja olin itse viistosti edennyt ottamaan vastaan, nyt pystyin jättämään kutsumisen pois ja silti Tatzi pyrki heti tekemään oikein eli kiertämään takaisin maalimiehen ympäri Nauru. Mutta sitten otettiin se vasen puoli ja taas oli Tatzi sitä mieltä että kierretään vielä rullan kanssa maalimies toiselle puolen ja vasta sieltä lähdetään tulemaan mulle. Olin jälleen edennyt viistosti ja nyt kutsuin heti kun rulla oli koiran saatavilla. Onnistuihan tämäkin puoli nyt jo helpommin, mutta piti kutsua ja olla tarkkana. Teimme tosi monta toistoa ja matkaa ei ollut kuin n. 15 metriä (ehdin edetä riittävästi vastaan). Näitä pitäisi taas päästä tekemään ja katsomaan onko mennyt asia hautomalla päähän. Nyt on mennyt noin pari viikkoa kun nuo pari treenikertaa on tehty, joten täytynee lenkin yhteydessä tehdä kun on lenkkiseuraa.